Summer Term 2023,  Winter Term 2022/23

  • Qualitative analysis of target groups - Master course Consumer Psychologie and Market Research
  • Qualitative research methods - Masterstudiengang Tourism Destination Management
  • Qualitative research methods - Master course Finance, Accounting, Controling, Taxation & Law
  • Qualitative research methods - International Business Studies (Bachelor)
  • Introduction into scientific practice - Bachelor course Business Administration, Marketing Management
  • Reflection techniques and teamwork - Bachelor course Marketingmanagement
  • Business Ethics - Bachelor compulsory optional course Business Administration, Sustainable Management

Supervisions (Selection)

Master Theses

M. Lemke 2022: Evidenzbasiertes Besuchermanagement im UNESCO-Biosphärenreservat Schwäbische Alb: Entwicklung von Monitoringindikatoren unter Berücksichtigung der touristischen Tragfähigkeit, Masterarbeit HS Harz

P. Häßler 2021: (Klima-)gerechtigkeit - aber für wen? Milieu und Gerechtigkeitsvorstellungen von "Fridays for Future"-Teilnehmer*innen, Master Thesis Friedrich-Schiller-Universität Jena

 

Doctoral Theses

H. Rutjes (ongoing): Technologieentwicklung und Verwaltung - Expertise und Praktiken der sekundären Rohstoffgewinnung, Doctoral Thesis Friedrich-Schiller-Universität Jena

J. Colonna (ongoing): Extraction, stockage géologique et eaux souterraines controverses sociotechniques et légitimation des savoirs, Doctoral Thesis Université de Pau et des Pays de l'Adour